Akcelerační program pro podnikavé studenty má své vítěze
Uspěla platforma pro nevlastní rodiče a sdružení za více holek v IT.
Slavnostním večerem v historické budově České spořitelny v pražské Rytířské ulici se ve středu 16. září završil letní akcelerační program, kterého se účastnili vítězové soutěže Social Impact Award. Jednotlivé týmy představily, kam se během léta posunuly a jaký pokrok ve svých projektech zaznamenaly. Ocenění 1 500 EUR a tříměsíční členství v síti Impact Hub si odnáší Kamila Petrovská s projektem Třetí rodič, který podporuje nevlastní rodiče a pomáhá jim v řešení jejich problémů a sdružení Czechitas, které chce do oblasti IT dostat více žen, pořádá pro ně vzdělávací workshopy a buduje komunitu „holek“ se zájmem o tuto oblast.
Z šesti týmů – Třetí rodič, Dárcovský zip, Sharygator, Grand Garden, Japu, Czechitas, které se účastnily letního akceleračního programu, vybíraly absolutní vítěze dvě různé poroty. Jednu cenu udělili porotci z řad partnerů soutěže – Jiří Maňas z České spořitelny, Josef Žádník z PwC ČR a Barbora Umancová z Weber Shandwick, kteří hlasovali o tom, do kterého projektu by investovali a který je z jejich pohledu schopný obstát na trhu a je finančně udržitelný. Podle těchto kritérií zvolili sdružení Czechitas. „Věříme, že interní i externí inkubátory jsou neocenitelným zdrojem inspirace, která může přinést hodnotu nejen firmám a organizacím samotným, ale celé naší společnosti - zejména v případě projektů z kategorie sociální odpovědnosti,” říká za Českou spořitelnu, hlavního finančního partnera Social Impact Award, Jiří Maňas.
Druhou cenu uděloval organizační tým Social Impact Award, který sledoval aktivitu projektů a jejich vývoj v průběhu letního programu. „Dívali jsme se především na to, jestli účastníci splnili cíle, které si stanovili na začátku letního akceleračního programu. Hodnotili jsme jejich celkovou práci a přihlíželi ke komentářům jednotlivých mentorů. Největší pokrok podle nás proběhl u Třetího rodiče Kamily Petrovské, která se od záměru posunula ke konkrétní realizaci,“ říká za organizátory Roman Bojko z Impact Hubu.
Letní akcelerační program se skládal z pravidelných workshopů, na kterých se mladí lidé se svými společensky prospěšnými nápady učili experimentovat a hledat pro své projekty nejlepší podobu. Cílem bylo odhalit případná rizika a nedostatky dřív, než do svých projektů vloží spoustu času, energie a peněz. Lektor Jan Veselý je proto během celého léta prováděl metodou „Lean Startup“. Zároveň jim na každém setkání předávali své znalosti odborníci z oblastí, které jsou pro úspěšný rozjezd startupů nezbytné: týmová spolupráce, sales a marketing, finanční a prezentační dovednosti.
Důležitou součástí akceleračního programu byl mentoring, který poskytla poradenská společnost PwC ČR. Každý tým se na začátku léta dal dohromady s jedním mentorem nebo mentorkou, kteří pak pomáhali se směřováním projektu. Navíc daňoví a právní odborníci z PwC ČR radili týmům v odborných otázkách. „Během mentoringu se nám společně podařilo projekt Sharygator posunout a vytvořit funkční marketingový a obchodní plán. Díky tomu si kluci ze Sharygator pozměnili záměr tak, aby si na sebe dokázal vydělat,” říká Ludmila Barborková, konzultanka z PwC ČR, dlouhodobého partnera SIA, který letos do soutěže věnoval téměř 300 hodin odborného poradenství.
Závěrem letního akceleračního programu skončila česká fáze čtvrtého ročníku Social Impact Award, která podporuje mladé lidi s nápady, jak řešit společenské a environmentální problémy podnikatelskou cestou. Další ročník odstartuje na jaře 2016, kdy budou probíhat workshopy ke společensky odpovědnému podnikání na některých vysokých školách v České republice.
O Social Impact Award
Social Impact Award se v ČR koná již čtvrtým rokem, hlavním národním partnerem je Česká spořitelna. Soutěž vznikla v roce 2009 ve Vídni a dnes se kromě Rakouska a ČR koná v dalších osmi evropských zemích.
Iniciátorem soutěže na regionální úrovni je Institut pro inovace a podnikání při Vysoké škole pro ekonomii a obchod ve Vídni, regionálním partnerem je Nadace ERSTE. Národními partnery jsou Nadační fond rodiny Orlických, Nadace Vodafone ČR a Copy General. Podporu vítězům a mentoring poskytují společnosti Impact Hub, PwC ČR, DOBRO. Zoot, Asociace společenské odpovědnosti a CVCA.
Více informací na www.socialimpactaward.cz nebo www.facebook.com/sia.cz.
Organizátor soutěže: Impact Hub
Impact Hub je coworkingový prostor pro setkávání, inovace a rozvoj podnikání. Více na www.hubpraha.cz.
Chci odebírat newsletter
Přejete si dostávat pravidelné zprávy o našich aktivitách a programech?