Blesková pomoc: Milion od našich zákazníků na Nepál

12. 05. 2015

Blesková pomoc: Milion od našich zákazníků na Nepál

Ničivé zemětřesení v Nepálu z 25. dubna vyžadovalo především naši rychlou reakci. Kromě řady obětí bezprostředně při zemětřesení hrozila zemi i pokračující humanitární katastrofa, protože došlo k rozsáhlému poškození základní infrastruktury a mnoho lidí se ocitlo bez střechy nad hlavou. Nadace proto v rámci programu Blesková pomoc spustila sbírku mezi zaměstnanci i pro veřejnost. Díky ní se jen mezi zákazníky Vodafone vybralo přes milion korun. Nadace posílá dalších více než 800 000 korun.

Zákazníci Vodafonu reagovali na SMS výzvu, kterou jsme jim bezprostředně po zemětřesení rozeslali, a poslali naší partnerské humanitární organizaci Člověk v tísni i dalším humanitárním organizacím zatím více než 1 milion korun, to je stejně jako zákazníci ostatních operátorů dohromady.

Kolik tedy posílá Nadace Vodafone na humanitární účely:
Okamžitý grant poslaný v rámci Bleskové pomoci Člověku v tísni: 200 000 korun
Zdvojení DMSek ze sítě Vodafone: 500 000 korun
Zdvojení zaměstnanecké sbírky (sbírka plus zaměstnanecké benefity činily celkem 55 624 korun): 111 248 korun

Celkem tedy pomoc od Nadace díky vám činí 811 248 korun.
Podle informací organizace Člověk v tísni byla Nadace Vodafone zároveň největším dárcem. K dnešnímu dni se na kontě této organizace sešlo již 25 milionů korun na pomoc Nepálu. 

Ředitel Člověka v tísni Šimon Pánek vysvětluje: „Ihned po zprávě o zemětřesení jsme vyslali na místo naše pracovníky, kteří pomáhají především v těžce zasaženém okresu Gorka poblíž epicentra zemětřesení. Největší prioritou je zajistit co největšímu počtu místních střechu nad hlavou před blížícím se obdobím monzunů. Situaci komplikují poničené silnice, po kterých se nelze dostat do vzálenejších oblastí – můžeme ale zaměstnat obyvatele postižené katastrofou při odklízení škod, a práce tak jdou rychleji a lidé si zároveň něco vydělají do nového začátku.

Vyhlásili jsme také SOS sbírku a oslovili mnoho firem s prosbou o zapojení. Jejich reakce byla často pozitivní, byť by mohla vždy být silnější, ozývají se především dlouhodobí partneři a pak společnosti, které mají nějaký vztah k Nepálu, či Asii obecněji.

Nadace Vodafone je pro nás jedním z několika málo nejdůležitějších partnerů z korporátní sféry. Nejde přitom jen o jednorázové dary, ale i o textové zprávy, které posílá s výzvou, aby ve chvílích krizím přispěli svým klientům. Nadace je zároveň aktivní v celé problematice dárcovských zpráv a hraje vyloženě pozitivní roli. Nadace Vodafonu je skvělý partner, kéž bychom takových měli více.“

Sbírka DMS

Velmi dobré zprávy plynou také ze sbírky zákazníků Vodafone prostřednictvím dárcovské sms. Ti poslali do neděle 10. května, kdy končilo období zdvojování DMS Nadací, na konto Nepál organizace Člověk v tísni více než 34 000 DMSek, dalším organizacím poslali 6900 DMSek.

Lidé nadále na sbírková konta přispívají a pomáhat takto mohou i nadále, např. posláním daru na účet SOS Nepál Člověka v tísni: 54333345/0300 nebo DMS ve znění: DMS NEPAL na číslo 87 777.

„Člověk v tísni je hlavním humanitárním partnerem Nadace Vodafone od roku 2010, kdy jsme se poprvé snažili zmobilizovat zákazníky Vodafonu k posílání DMS v souvislosti s ničivým zemětřesením na Haiti. A spolupráce nám funguje skvěle. I proto jsme od té doby poslali na humanitární pomoc od českých domácností po povodních pro oběti cyklonu Haiyan na Filipínách více než 7 milionů korun. Hlavním krédem programu Blesková pomoc je ´kdo rychle dává, dvakrát dává´. K tomu se snažíme motivovat i zákazníky Vodafonu a odezva je skvělá. Na naši SMS výzvu reaguje posláním DMS až 7% oslovených zákazníků!“ uvádí ředitel nadace Ondřej Zapletal.


People survey a site damaged by an earthquake, in Kathmandu
Foto ReutersNavesh Chitrakar, courtesy Trust.org – AlertNet

Chci odebírat newsletter

Přejete si dostávat pravidelné zprávy o našich aktivitách a programech?

Výše uvedené údaje jsou zpracovávány pouze Nadací Vodafone pro účely zasílání newsletteru a nebudou poskytnuty třetím stranám.

Dekujeme za přihlášení k odběru newsletteru.

Na váš e-mail jsme odeslali potvrzovací zprávu s aktivačním odkazem. Po prokliknutí tohoto odkazu bude váš e-mail zařazen k odběru novinek.