Do Startup Europe Weeku se zapojilo přes 40 zemí a 150 měst z celé Evropy
Nadace Vodafone se letos poprvé připojila k iniciativě Evropské komise Startup Europe Week, který proběhl v týdnu od 6. do 10. února. V Praze se konaly aktivity na podporu startupové komunity pod záštitou Nadace Vodafone a Prague Startup Center.
Pořadatelé Startup Europe Week (SEW) se těmito aktivitami snaží zmapovat ekosystémy začínajících podnikatelů, startupů v jednotlivých zemích, poznat lokální, regionální i mezinárodní zdroje, které mohou začínající podnikatelé využít při startu podnikání nebo jeho škálování. V letošním roce se do SEW zapojilo 40 zemí, 150 měst a proběhlo na 200 akcí.
Jak podporují startupovou komunitu Nadace Vodafone, kterých je po světě 27, jak podporuje začínající podnikatele společnost Vodafone globálně i regionálně?
„S rostoucím počtem inkubačních a akceleračních programů v České republice se opticky zmenšuje pool mentorů a konzultantů, kteří mají volné kapacity a hlavně potřebnou expertízu, proto se začínáme rozhlížet po zdrojích, které máme v podstatě na dosah ruky v ostatních Nadacích Vodafone, se kterými sdílíme poslání „Connecting4Good“, tedy podporujeme vznik a rozvoj technologických řešení se sociálním a environmentálním dopadem,“ vysvětluje Gabriela Drastichová, programová manažerka Nadace Vodafone.
V rámci SEW proběhl workshop, kterého se na dálku zúčastnili zástupci Nadace Vodafone Albánie, Španělsko, Německo, Amerika a Vodafone Global z Velké Británie, aby sdíleli zkušenosti, zdroje a expertízu z vlastních programů na podporu začínajících podnikatelů. Globální soutěž Vodafone Foundation Americas Wireless Inovation Project, Vodafone Albania Foundation Education Innovation Club pro školy či F-Lane, akcelerátor ženských startupů v Německu, to jsou příklady programů podpory, které Nadace Vodafone realizují. „Naším cílem je zvýšit propustnost sítí v jednotlivých zemích, kde Nadace Vodafone a společnost Vodafone působí a sdílet zdroje, expertízu i projekty s ambicí škálovat do zahraničí,“ dodala Gabriela Drastichová.
SEW se však otevřel i veřejnosti. 9. února proběhla v pražském Node5 série workshopů, které zastřešilo téma „Jak prodat nápad“. Workshopů se zúčastnilo 30 vybraných startupistů, slibných intrapodnikatelů a absolventů programů Nadace Vodafone. Každý z workshopů byl zaměřen na jednu praktickou schopnost, která pomůže účastníkům své nápady realizovat, a vedli jej odborníci na danou problematiku. Největší ohlasy sklidil Marián Jelínek, dlouholetý osobní coach Jaromíra Jágra, s přednáškou Motivace v době blahobytu.
O umění krátkých úderných prezentacích pak promluvil Lukáš Hrdlička, zakladatel firmy Presenation, o seznamování a udržování sítě byznys kontaktů Lenka Rož Schánová, autorka knihy Networking. Odpolední program uzavřel workshop na téma Idea Creation z dílny IdeaSense, kterým provázel Dalibor Tomko.
„Chtěli jsme dát účastníkům konkrétní nástroje, které mohou hned zítra využít pro zvýšení šancí a impaktu svých nápadů. Od krátkých úderných prezentací po byznys a networking,“ uzavírá spoluorganizátor akce Jiří Vicherek.
Chci odebírat newsletter
Přejete si dostávat pravidelné zprávy o našich aktivitách a programech?