Nadace Vodafone a zaměstnanci Vodafone se přidávají ke Giving Tuesday
Kampaní #bezdechu přispějí ke zkvalitnění života nemocných cystickou fibrózou
Mezinárodní den dárcovství a dobrovolnictví Giving Tuesday se s hashtagem #GivingTuesdayCZ slaví oficiálně v České republice podruhé. Tentokrát připadá „nejštědřejší“ den v roce na 28. listopadu. I letos se zapojí velké firmy, menší subjekty, neziskovky a jednotlivci. Nadace Vodafone se zaměstnanci Vodafone podpoří v rámci Giving Tuesday projekt CF Hero, který vyvíjí Klub nemocných cystickou fibrózou na pomoc dospívajícím s tímto genetickým onemocněním. Společná kampaň #bezdechu má za cíl profinancovat dokončení mobilního kouče a trenéra, který pomůže zlepšit zdravotní stav nemocných. Částku vybranou do 28. listopadu na on-line dárcovské platformě Darujme.cz Nadace Vodafone zdvojnásobí.
Cystická fibróza je geneticky podmíněné onemocnění ohrožující v první řadě plíce a dýchací systém. Ročně se u nás narodí s touto nemocí 20 až 25 dětí, část pacientů s menšími projevy cystické fibrózy může zůstat nediagnostikována a léčit se například s dýchacími obtížemi či gastrointestinálními příznaky. Klasické formy cystické fibrózy vyžadují od nemocného dodržování náročného denního režimu zahrnujícího dlouhé inhalace a dechové rehabilitace. Protože je jakýkoliv příznak infekce léčen antibiotiky, zásadní je důsledné vyhýbání se možným patogenům a dodržováním speciálního hygienického režimu. Nemocní cystickou fibrózou, kterých je nyní v České republice okolo šesti set, musí respektovat své speciální požadavky na stravu a pravidelně brát trávicí enzymy v kapslích. Vzhledem k snadnému přenosu patogenů by se nemocní mezi sebou neměli stýkat, což může vést především u mladších lidí k izolaci. Prognóza dožití nemocných s cystickou fibrózou se neustále zlepšuje, nemoc ale zatím medicína neumí vyléčit. V České republice je průměrný věk dožití 29 let.
Cílem aplikace CF Hero je motivovat mladé i dospělé k péči o sebe sama, zvětšit jejich šance na delší život a zároveň sdružovat pacientské informace a zaznamenávat zdravotní stav, což může pomoci při dalším stanovování léčebné terapie a usnadnit práci lékaři. Aplikace se chce stát pomocníkem především mladých a dospívajících a „gamingovou“ formou je vést k dodržování náročného denního režimu.
„Naše aplikace CF Hero zvítězila ve čtvrtém ročníku akceleračního programu Laboratoř Nadace Vodafone a odnesla si výhru 350 tisíc korun. Na vývoj aplikace, její distribuci a správu ale potřebujeme mnohem více. I proto jsme rádi, že se zrovna náš projekt rozhodla podpořit společnost Vodafone při Giving Tuesday, “ uvádí Marek Vosecký, grantista programu Rok jinak Nadace Vodafone, který se věnuje vývoji a uvedení aplikace CF Hero na trh.
„Giving Tuesday ve Vodafone oslavíme už druhým rokem nejen dobrovolnictvím, ale i finanční sbírkou. Navíc částku, která se vybere na Darujme.cz, je Nadace Vodafone připravena zdvojnásobit. Minulý rok se jen mezi zaměstnanci Vodafone vybralo na 320 tisíc korun. Věřím proto, že se letos společně se všemi dárci dostaneme v kampani #bezdechu nad půl milionu,“ říká Adriana Dergam, ředitelka korporátní komunikace a místopředsedkyně správní rady Nadace Vodafone.
„Darujme.cz umožňuje lidem i firmám darovat peníze vybranému dobročinnému projektu. Dnes nás využívá na čtyři sta neziskových organizací a přes sto padesát ambasadorů, kteří oslavili narozeniny, běželi pro dobrou věc a získali tak téměř dva miliony korun pro své oblíbené neziskovky,“ popisuje Lukáš Hejna, ředitel Sdružení Via, které provozuje Darujme.cz. „Díky Nadaci Vodafone jsme vyvinuli toto peer-to-peer darování, kdy můžete místo dárku k narozeninám kamarády vyzvat, ať podpoří například nějaký lokální projekt. A využívá to stále více dárců. Giving Tuesday vznikl jako protiváha výprodejového konzumního Black Friday. Věříme, že se do svátku posledního listopadového úterý letos zapojí rekordní počet lidí, kteří chtějí smysluplně pomoci,“ dodává Lukáš Hejna za největší český on-line dárcovský portál.
Kampaně #bezdechu se zúčastnily známé osobnosti jako Klára Vytisková, David Kraus, Petr Koukal, Patricie Solaříková a další. V kampani účinkuje i držitelka světového rekordu ve výdrži pod vodou Gábina Grézlová.
Video ke kampani je možné shlédnout na www.bezdechu.cz nebo na https://www.darujme.cz/vyzva/1200282.
Odkazy:
www.bezdechu.cz (součástí je video kampaně)
https://youtu.be/Z5roxTVTLdQ (video kampaně)
https://www.darujme.cz/vyzva/1200282
Chci odebírat newsletter
Přejete si dostávat pravidelné zprávy o našich aktivitách a programech?