Sociální startupy se představily investorům
Inkubační a akcelerační program Laboratoř Nadace Vodafone podporuje projekty, které spojují technologie se sociálními inovacemi a pomáhají tak určité komunitě zlepšit život.
V zimě jsme odstartovali inkubační fázi, na jaře vybrali 5 týmů do akcelerace, které dostaly každý 150 000 Kč. Šanci pokračovat dál ale měly i ostatní, i když bez finanční pomoci. A tak se na konci června investorům představilo hned sedm týmů se svými projekty. Po 7minutové prezentaci následovaly otázky investorů. Zajímali se o byznys plán, cílové skupiny i odlišení se od konkurence. Video z akce najdete tady.
„Před pěti měsíci byly týmy ve stavu nápadu a trochu i improvizace. Viděli jsme to i na prezentacích. Od té doby udělali všichni ohromný kus práce a teď hledají investory, aby ten jejich nápad, který už funguje nebo začíná být službou nebo produktem, byl udržitelný,“ říká Adriana Dergam, místopředsedkyně správní rady Nadace Vodafone.
Prezentované projekty se týkají různorodých oblastí. Tým Improveo nabízí gamifikovaný nástroj, jak zapojit zaměstnance více do firmy. Creativity je zase online platforma, která lidem pomáhá být víc flexibilní na jejich nových pozicích a APCOD je český mediátor, tedy online nástroj pro mimosoudní řešení sporů, primárně rozvodů.
Další tým se zaměřil zase na odvykání kouření.
„Není těžké přestat kouřit, ale těžké je vydržet nekouřit. A s tím kuřákům pomůže aplikace AdiQuit na jejímž vývoji pracujeme,“ představuje svůj projekt adiktolog Adam Kulhánek, který má ze své terapeutické praxe mnoho zkušeností.
AdiQuit spolu s dalším projektem - cestovatelským průvodcem pro neslyšící - Deaf Travel navíc uspěly i v akceleračním programu platformy StartupYard.
„Deaf Travel, to je video průvodce ve znakovém jazyce, který zpřístupní informace neslyšícím cestovatelům. Naše platforma Deaf Travel bude první svého druhu na světě, " říká neslyšící podnikatel Jan Wirth a dodává, že aktuálně jednají se dvěma investory.
Aplikace ADAM pak chce firmám pomoci s umísťováním lidí na vhodné pozice podle jejich věku, schopností a zkušeností.
„Chceme koncept age managementu dostat do digitálního prostoru. ADAM dokáže vytvářet profesní profily lidem, kteří hledají práci nebo nové uplatnění,“ doplňuje Jan Dobeš, člen týmu.
Nebo třeba aplikace Blooming women. Ta je určena pro ženy a má jim pomoci v rozvíjení jejich osobního štěstí.
„Základem je princip 101 cílů a přání, kterými jsem si osobně prošla a chtěla to zjednodušit pro ostatní. Chci naučit ženy přát si a své cíle si plnit,“ říká Lenka Jiráčková z Blooming women.
Teď už jsou projektory i mikrofony vypnuté. A my držíme pěsti, aby své investory našlo co nejvíce projektů.
Chci odebírat newsletter
Přejete si dostávat pravidelné zprávy o našich aktivitách a programech?