Umělá inteligence pomáhá seniorům a mladým s komunikací. Nadace Vodafone spustila první mezigenerační překladač
Vzdělávací platforma pro dříve narozené, Digitální odysea, prošla v poslední době výraznou evolucí. Komunikační kampaň na novou platformu vytvořila kreativní agentura McCann Prague a zaměřuje se v ní na efektivnější vzdělávání seniorů v oblasti moderních technologií, se kterým pomáhají mladí a také vůbec první mezigenerační překladač poháněný umělou inteligencí.
Používat chytrý telefon zvládá stále více seniorů, ale málokdo z nich dovede využít potenciál moderních technologií na maximum. Nadace Vodafone proto v rámci svého programu Digitální odysea spustila novou vzdělávací platformu, která pomáhá seniorům k samostatnějšímu pohybu v online světě a učí je používat chytrý telefon, ovládat aplikace pro komunikaci s blízkými nebo čelit stále rozšířenějším dezinformacím. Oproti prezenčním kurzům, kde seniorům látku vysvětluje školitel, se na online platformě musí spoléhat sami na sebe. Proto také kampaň apeluje na mladší lidi, aby seniorům se začátky pomohli.
„Nová Digitální odysea je navržena tak, aby byla co nejvíc intuitivní i pro ty seniory, kteří jsou v online světě úplnými začátečníky. Z výzkumu i povídání s nimi víme, že nechtějí nikoho obtěžovat a mladší si v dnešní době jen těžko najdou čas. Pokud ale ukážou svým (pra)rodičům místo, kde se mohou pohodlně vzdělávat sami a vlastním tempem, pomohou s prvními kroky na Digitální odysee, pak se jistě oběma stranám částečně uleví,“ říká Jolana Hájková z Nadace Vodafone.
V rámci části kampaně cílené na mladou generaci vzniklo video zaměřené na vyvracení stereotypu, že naučit seniory něco nového s technologiemi je zdlouhavá a nudná činnost. Účinkovali v něm mimo jiné influenceři Carly Kirsten a Luboš Kulíšek, vytvořeno a zprodukováno bylo agenturou McCann Prague.
Nyní jej doplňuje i tzv. mezigenerační překladač poháněný umělou inteligencí, umístěný na hlavní stránce webu Digitální odysea. Překladač je reakcí na příchod moderních technologií, které spustily jazykovou revoluci, jenž nám během pár let do slovníku přinesla stovky nových pojmů jako lajkování, swajpování nebo sharování a se kterou často nedokázala starší generace držet krok.
„Vysvětlit tyhle pojmy někomu, kdo se s nimi nikdy nesetkal, je celkem výzva. Překladač byl vytvořen tak, aby zaměřil pozornost na důležitost spolupráce mezi generacemi a aby usnadnil porozumění mezi nimi. Uživateli stačí zadat libovolné slovo a díky custom promptu na pozadí ho AI za chvíli přeloží tak, aby mu rozuměl i úplný technologický nováček. Je to nástroj, který může skutečně pomoci překlenout jazykové bariéry vzniklé příchodem moderních technologií,“dodává Vladimír Zikmund, kreativní ředitel McCann Prague.
Součástí komunikace mezigeneračního překladače jsou také dvě krátká videa určená pro platformy TikTok a Instagram. Ve videích účinkuje divadelní a filmová herečka Karolína Růžičková, která je zároveň ambasadorkou a content creatorkou TikTok účtu českého Vodafonu.
Vyzkoušejte si také první mezigenerační překladač na tomto odkazu.
Chci odebírat newsletter
Přejete si dostávat pravidelné zprávy o našich aktivitách a programech?