
Charta proti domácímu násilí: roste počet členů i sdílených zkušeností
Na třetím setkání signatářů Charty proti domácímu násilí se sdílely zkušenosti i praktická řešení. Organizace se také zaměřily na novou legislativu a příklady dobré praxe.
Na třetím setkání signatářů Charty proti domácímu násilí se sdílely zkušenosti i praktická řešení. Organizace se také zaměřily na novou legislativu a příklady dobré praxe.
Digitální Odysea obsahuje nově modul zaměřený na ochranu seniorů před online podvody. Tento bezplatný online kurz s názvem „Podvody a digitální bezpečnost" reaguje na rostoucí rizika, kterým starší uživatelé čelí na internetu. Vzdělávací obsah naučí rozpoznat podvodné praktiky, pochopit mechanismy kybernetických hrozeb a osvojit si ochranu osobních údajů a financí.
Nadace Vodafone je od samotného vzniku hrdým partnerem aplikace Záchranka, která už zachránila nespočet životů v Česku i za hranicemi. Nyní přichází další významný milník – propojení s finskou tísňovou linkou 112. Po Rakousku, Maďarsku a Slovensku se tak síť aplikace rozšiřuje i na sever Evropy.
Na Mezinárodní den lidských práv 10.12. 2024 přistoupilo dalších 14 organizací k Chartě proti domácímu násilí, která je zavazuje vytvářet bezpečná pracoviště poskytující podporu obětem domácího násilí.
Ženy zažívající domácí násilí se dovolají nonstop a bezplatně na novou linku 116 016 i v České republice. S technickým zajištění a spuštěním linky 116 016 pomohla Nadace Vodafone a společnost Vodafone.
Kampaň cílí na ženy, které mohou potřebovat pomoc a směřuje je na webové stránky, aplikaci a widget Bright Sky. Ty nabízejí ověřené informace, kontakty na pomoc i praktické tipy, jak podpořit někoho blízkého.
Domácí násilí není jen soukromá záležitost – jeho dopady zasahují i na pracoviště. Jak mohou zaměstnavatelé podpořit své lidi? O tom byla další Akademie proti domácímu násilí, která se minulý týden konala v prostorách IKEA.
U příležitosti státního svátku dne 28. října udělil prezident Petr Pavel Medaili za zásluhy třem ženám, které svou prací a odhodláním neúnavně přispívají k lepšímu životu nás všech. S hrdostí a radostí můžeme říct, že všechny tři laureátky v určitých momentech spojily, nebo stále spojují, své projekty s Nadací Vodafone.
A v Česku ho využilo už přes 50 tisíc lidí. Mezinárodní den seniorů připadá na 1. října. Nadace Vodafone se s programem Digitální odysea věnuje seniorům dlouhodobě každý den.
Podpisem Charty, týkající se aktivního prosazování prevence domácího násilí a podporu jeho obětem, stvrdilo svůj závazek dalších 11 zástupců a zástupkyň jednotlivých ministerstev a dalších institucí.
Vodafone zóna ve Dvořákových sadech naproti hotelu Thermal je po roce opět tady. Opět i s vycházejícími nadějemi české kinematografie, studenty Filmové školy v Písku!
Každý den v roce, sedm dní v týdnu, 24 hodin denně je Zdravotnická záchranná služba připravena poskytnout nezbytnou pomoc všem občanům České republiky. V loňském roce ošetřila více než milion pacientů a z operačních středisek vyjíždí vozidlo záchranné služby přibližně každých 28 vteřin k lidem, kteří potřebují pomoc. Proto si každoročně připomínáme Den linky 155, který symbolicky připadá na 15. května, abychom ocenili práci záchranářů.
Mezi projekty se v 11. ročníku Laboratoře představily VR CPR, OMG Robotics, Vyslovuj a Théseus. Projektům se za dobu v akceleračním programu podařilo distribuovat své produkty k testování v zahraničí, rozšiřovat portfolio funkcí a posilovat marketingové aktivity.
Dalšími zaměstnavateli, kteří se připojili k systémovému boji proti domácímu násilí jsou Amazon, Česká pošta, Havel & Partners, KB Pojišťovna a Ministerstvo zdravotnictví ČR. Již 21 subjektů se tak veřejně staví za podporu prevence a pomoci obětem.
Symbolicky před Mezinárodním dnem žen se uskutečnilo první pracovní setkání signatářů Charty proti domácímu násilí. Celkem 16 firem a institucí se koncem loňského roku zavázalo k podpoře obětí domácího násilí na svých pracovištích a k podpoře prevence násilí ve společnosti.
Na Mezinárodní den žen 2024 zahájil Vodafone celosvětovou kampaň „1 ze 3“, která si klade za cíl zvýšit povědomí o domácím násilí a poskytnout podporu jeho obětem nebo jejich blízkým, a která navazuje na práci Nadace Vodafone v poslední dekádě.
Aktuálně ji má ve svém telefonu přes 2,5 milionu lidí a za dobu svého fungování zprostředkovala více než 150 tisíc tísňových volání. Kromě velmi dobře fungující spolupráce se všemi čtrnácti záchrannými službami postupně navázala partnerství i s Horskou službou a Vodní záchrannou službou Českého červeného kříže. Nově bude aplikace Záchranka ve specifických případech předávat informace také na dispečink policie v Jihomoravském kraji.
V aplikaci Bright Sky, která nabízí praktickou podporu a informace, jak reagovat na domácí násilí, mohou lidé nově najít kontakty i na nejbližší asistovanou digitální služebnu policie - POL POINT.
Komunikační kampaň Nadace Vodafone, kterou vytvořila kreativní agentura McCann Prague, se zaměřuje na efektivnější vzdělávání seniorů v oblasti moderních technologií. Pomáhají s tím mladí i umělá inteligence.
V aplikaci Záchranka uživatelé najdou zcela nový lavinový modul. Informace o podrobné lavinové situaci jsou nově dostupné nejen v rámci Česka, ale díky přeshraničnímu propojení také v horských oblastech Slovenska a Rakouska.
Načítám další obsah…